FI,

Feministiskt initiativ, antagligen grunden till att jag skaffade blogg. Idag såg jag en film på Youtube, FI's kampsång. Den går såhär:
Jag hatar dig du jävla man, du tror du vet, du tror du kan.
Allt om kvinnor, allt om våra liv, men du vet inget så ta ett jävla kliv.
Snubbe, Gubbe, Jävla man.
Bäst du börjar springa för här ser du en kvinna som hatar dig så mycket vi ska slita dig i stycken!

Att stå och säga så framför en publik, att attackera hela gruppen män, är det ett bra sätt att sträva efter jämnställdhet?
Enligt mig är svaret självklart Nej!

Jag är för jämnställdhet! Att en kvinna med samma kompetens som en man ska ha samma lön är en självklarhet! Att en kvinna gör en lika bra ledare som en man är också detta en självklarhet!
Men att säga att Feministiskt Initiativ strävar efter jämnställdhet är ungefär lika sant som att säga att Sverigedemokraterna kämpar för fri invandring!
Vad FI jobbar för är ett samhälle som är totalt omvänt från idag, de jobbar för att kvinnor ska få makten, inte för att den ska delas lika mellan könen!

Kommentarer
Postat av: matilda

vi får nog fixa din design... :P

2008-11-25 @ 19:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0